Honda NC700x (2012) állítható fékkar és kuplungkar

Amikor elindulsz szeretett motoroddal és rájössz hogy az átlagosnál kisebb kézzel áldott meg a Jóisten mint engem is, akkor vagy elkezded nyújtani az ujjaidat mint a középkorban, vagy állítasz a fék és kuplungkaron már ha állítható. Minden más esetben ajánlom hogy cseréld le egy olyanra amit kényelmesen elérsz. Persze nem csak a kényelem a fontos, annál inkább a magad és a környezeted biztonsága, hiszen ezen karok nem megfelelő kezelése esetén ugye nem kell sorolnom mi minden bajba kerülhetsz. Mindezek mellett van egy harmadik, mondhatni elhanyagolható szempont (hahaha) az esztétika. Az ilyen alumíniumból CNC esztergált fék és kuplungkarokat ma már többféle színben (szín-összetételben!) is rendelhetsz. Van továbbá fix, és felhajló kivitel, ami nem elsősorban akkor hasznos ha az eldőlő motor miatt nem görbül el a kar, hanem inkább a szűk garázsban amikor nem áll a bordáid közé a kiálló kuplungkar amikor megpróbálsz elsasszézni mellette, hanem kecsesen felhajlik.

sbsblog-honda-nc700x-accessories-break-clutch-lever-fekkar

Ilyen állítható fék és kuplungkart itthon is kaphatsz több helyen, de az ebay-en is rendelhető olcsóbban, ha éppen nincs rá túl sok pénzed… bár ami pofás, az ott sem olcsóbb. ebay linket nem írok, mert az sokszor változik/megszűnik, de a képen látható darabra valahogy így találtam rá:

CNC Folding Extending Clutch Brake Levers Pair Adjustable Customize Color T6061 ( 281836400418 )

Az ára 8.1e Ft volt ingyenes szállítással. Megrendeléskor külön üzenetben kell megadni a motor pontos típusát és évjáratát, és a színösszetételt, ami 3 részből áll. A törzs, a felhajló kar és az állítható toldás színét. A képen látható változat fekete-arany-fekete.

A felrakása nagyon egyszerű volt, a régi kar lelazítása, a bovden óvatos kiemelése, annak áttétele és beakasztása az új karba, majd a karok feltétele és rögzítése. Szokványos villáskulcsok, illetve egy csőrös fogó volt szükséges. Semmiféle utánaállítás nem kellett se a kuplungon, se féken, minden ugyanúgy működik mint az eredetivel. A karok távolságát egy állító racsnival szabályozhatjuk, de már alapjáraton is sokkal közelebb van a kormányrúdhoz.

sbsblog-honda-nc700x-accessories-break-clutch-lever-fekkar1