Brutál elfogómotor a rend szolgálatában: BMW HP2 Sport

rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-16
Brutális elfogómotor érkezett a rendőrök speciális tárnoki egységéhez. A BMW HP2 Sport típusú motorkerékpár már régen megérkezett a kötelékbe, de csak idén márciusban döntöttek a szolgálatba állításáról, mivel meg kellett találni a hozzá való embert. Természetesen jelentkezőkből nem volt hiány, nagyon sok állományban lévő kolléga (a jelentkezési lista szerint mind) ki szerette volna próbálni a tüzes paripát. Néhány adat a speciális járműről:

rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-01Lég- olajhűtésű, négyütemű, kéthengeres bokszermotor. Két, lánchajtású felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett radiális szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés, 52 mm torokátmérővel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor, generátor 480 W, akkumulátor 12V/12Ah, önindító.

Névleges teljesítmény: 197 LE 8750/min-nál ez a speciális verzió
Max. forgatónyomaték: 187 Nm 6000/min-nál ez a speciális verzió,
Rugúót elöl/hátul 105/120 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17 / 6.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 190/55 ZR 17

Külön érdekesség a rendőrségi állomány színeire festett alumínium kerekek és a váz szintén egyedi kék festése.

A többi adat számtalan helyen fellelhető, nem is untatnám vele a sport és rendőrmotorokat szeretőket. Mivel a speciális 3 motorból álló egység telephelye egy szigorúan titkos tárnoki csarnokban található, könnyedén elérhetik az M7, M0, és M6 autópályákat, de a mért idő szerint az M3 autópálya is csupán 3 és fél perc alatt elérhető. A motorkerékpár sajátosságai miatt könnyedén bevethető este is Budapest utcáin, így gyorsan utolérheti az Esti száguldozó ámbár barátságos motorosokat. Ezt a sisakba épített, a katonaságnál már régóta rendszeresített, de a rendőrmotor vezetésére specializált egyedi, passzív éjjellátó és nyomkövető rendszer teszi lehetővé.

Amit eddig sikerült megtudni azt sem árulhatom el, mivel titoktartási nyilatkozat ellenében engedtek be fotózni. Kikötés volt még továbbá hogy a vezetőjéről kép nem készülhet, de a motorblokkon lévő egyedi gravírozásból annyit sikerült megtudnom hogy a keresztneve Ferenc és volt még egy F betű is előtte. így arra gyanakszom hogy Ő az a Feri akinek a vezetékneve nagy „F”-el kezdődik. Sőt még azt is kiderítettük hogy ez az egyedi flotta igazából 4 járműből állt, de a negyedik rendőrmotor hollétéről nagy a titkolózás, a helyi parancsnok nem volt hajlandó elárulni kihez kerül, és megmutatta az ezügyben 40 évre titkosított nemzeti színű szalaggal átkötött és viasszal lepecsételt mappát, amely minden bizonnyal a titokzatos tulajdonos nevét tartalmazhatja.

Örüljünk hát együtt az új elfogó sportmotornak a Tárnoki Speciális Rendőri Csapattal (TSRCS)!

A három járműből álló TSRCS rendőrmotor kötelék:

rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-09rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-15 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-13 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-10  rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-08 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-07 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-06 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-05 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-04 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-03 rendorseg-szolgalati-motor-sbs-2016-02